İmzalama Beyanı Nedir?
Amerika Birleşik Devletleri Başkanı bir yasa tasarısını
imzaladığında, imza beyannamesi verme seçeneğine sahiptir. Bir yasaya eşlik
eden bir imza beyanı, 1980'lerin sonuna kadar sıklıkla kullanılmadı. O zamandan
beri, Başkan Ronald Reagan , Başkan George Bush, Başkan Bill Clinton ve Başkan
George W. Bush 200'den fazla imza faizsiz kredi veren bankalarbeyanı
hazırladılar. Reagan'ın başkanlığından önce, imza beyanı 200 yıllık yönetimde
sadece 75 kez meydana gelen az kullanılan bir taktikti.
Bir imza beyannamesi, imza beyanının beraberindeki imzalı
yasadan daha önemli görülmemesi gerektiği iddia edilmesine rağmen, bir yasak
beyanı yasak değildir. Ancak, bazen Cumhurbaşkanının kanunu kendi yararına
yorumlamak niyetinde olduğu konusunda bir açıklama olabilir.
Örneğin, Başkan George W. Bush'un tutuklanan şüphelilere
işkence yapılmasını yasaklayan 2005 McCain Tutuklama Yasası'na eşlik eden imza
beyanı, Cumhurbaşkanının kendi takdirine bağlı olarak yasayı yöneteceğini öne
sürerek yasayı azaltmıştır. Çoğunlukla, imza beyannamesi, yasanın Başkan'ın
Yürütme yetkilerine müdahale ettiğini ve bu nedenle sadece gerektiği şekilde
uygulanabileceğini öne süren bir beyan olabilir.
Aslında, ABD Başkanı, yasanın bir şekilde Cumhurbaşkanlığı
yetkilerini olumsuz yönde etkilediğini düşünürse bir imza beyannamesi eklemek
zorundadır. Kongre, bu yasaların ülkedeki herkese uygulanmasını tercih etmesine
ve herkes tarafından gözlemlenecek bir yasa tasarlamayı tercih etmesine rağmen,
imza beyannamesi, yasayı gözlemleyen Cumhurbaşkanının gerekliliğine karşı bir
argüman olabilir.
İmza beyanı genellikle üç yoldan biriyle uygulanır. Yasanın
yürütme organının anayasal olarak tanımlanmış yetkilerine aykırı olduğuna dair
bir beyan içerebilir. Bir siyasi partiyi ateşlemek ve belli bir şekilde hareket
etmeye teşvik etmek için kullanılabilir. Alternatif olarak, daha açık bir
şekilde, kanunda hüküm verenler, imza beyannamesinin, yasayı yöneten hakimler
tarafından yorumlayıcı olarak kullanılacağı umuduyla belirleyebilirler.
Birçok durumda, ABD Yüksek Mahkemesi, bir Başkanın imza
beyanının kanunu yorumlamak için kullanılmaması gerektiğini beyan etmiştir.
Aksine, hukukun yorumlanması , hükümetin yargı organının amacıdır . Ancak, bir
hâkim, bir davanın hükmünde kredisiz borç parabulunan bir imza
beyannamesini görmezden gelmek zorunda değildir.
Yürütme kolunun yasama organı iline olan imza beyannameleri
aracılığıyla müdahalesine ilişkin kaygı, imza beyanının potansiyel gücünü
gerçekten de ortadan kaldıracak bir tasarının ortaya çıkmasına neden olmuştur.
2006 yılında önerilen Başkanlık İmzalama Beyannamesi, yargıçların ifadeleri
yetki olarak imzalamayı düşünmesini yasaklayacaktır. Aynı zamanda Temsilciler
Meclisi'nin veya Senatonun bir Cumhurbaşkanının imza beyanına itiraz etmesini
ve gerekirse, anayasaya aykırı beyan edilmesi için dava açılmasını da sağlar.
Birçoğu, imza beyanının , ABD hükümetinin damgasını vurduğu
varsayılan güç dengesinin tahıllarına karşı gittiğini iddia ediyor . Başkanın
siyasi partisinin bir üyesinin bu yasa tasarısını tanıttığı belirtilmelidir. Bu
daha az partizan bir mesele ve daha basit olarak hükümetin herhangi bir kolu
tarafından tutulan siyasi gücün boyutuyla ilgili bir yorumlama meselesi.
Yorumlar
Yorum Gönder