Bilgi Teknolojisi Altyapısı Kütüphanesi nedir?
Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi (ITIL) uygulanması ve
bilgi teknolojisi (BT) hizmetlerinin yönetilmesi için yöntemler açıklanmaktadır
kitapların dizisidir. Kütüphanede açıklanan yöntemler, problem ve beklenmedik
durum farkındalığı, maliyet analizi, yazılım ve donanım yönetimi ve
yapılandırması gibi BT ortamları için taktikler kredi notum düşük nasıl kredi çekerimgeliştirerek
veya uygulayarak bir kuruluşun BT hizmetlerini düzene sokmayı amaçlar. Kitaplar
ayrıca bir BT ortamındaki tüm kaçınılmaz değişikliklerin yönetilebileceği
yolları açıklar. ITIL® organizasyonlarında açıklanan birçok uygulamanın
kullanımı sayesinde, BT kaynaklarının verimliliğini önemli ölçüde artırdığı ve
maliyetleri yüzde 50'ye kadar azalttığı bilinmektedir.
Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi, 1980'lerde İngiliz
hükümetinin artan kontrolüne olan güvenini sağlamak için İngiliz hükümeti
tarafından oluşturuldu. Daha sonra Hükümet Ticaret Ofisi ile birleştirilen
Merkezi Bilgisayar ve İletişim Ajansı, ilk olarak ITIL®'in ilk sürümünde 30'un
üzerinde cilt yayınladı. Kütüphanenin, BT hizmetlerini sağlamakla ilgilenen
İngiliz hükümet kurumları ve yüklenicileri için okuması gerekiyordu.
Ancak yıllar geçtikçe, yüksek uygulamalar yavaş yavaş dünya
çapında popülerlik kazanmıştır. Malzemeyi sekiz ciltten yoğunlaştıran ikinci
bir kütüphane sürümü çıktı. 2007 yılında yayınlanan üçüncü versiyon,
kütüphanedeki kitap sayısını beşe indirdi. Bunlar sadece Bilgi Teknolojisi
Altyapı Kütüphanesi'nin temelini oluştururken, temel konuların her birinde, ek
hacimler BT hizmetlerinin türüne bağlı olarak daha spesifik uygulamalar
sunabilir.
Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi'nin ilk ana konusu
strateji ile ilgilenmekte, organizasyonun hedeflerini planlama ve analiz
yoluyla IT ile bir araya getirmektedir. Bir sonraki konu alanı, BT ortamının
gerçek tasarımını kapsamakta, analizden belirlenen ihtiyaçları karşılayarak
donanım, yazılım, personel, stratejik ortaklıklar vb. Setin üçüncü gelir belgesiz kredi veren bankalarcildi planlamadan gerçek operasyona geçiş için bir köprü
görevi görüyor, IT planının düzgün bir şekilde uygulandığından emin olmak için
teknikler açıklıyor ve yine de öngörülemeyen bir felakete karşı daha az duyarlı
ve değişime açık. BT ortamının verimli günlük operasyonları için genel
taktikler ile ilgilenen diğer alanlar tartışılmakta ve proaktif yönetim ve daha
fazla iyileştirmeler yapılmaktadır.
Orijinal 30 artı hacimlerin karmaşıklığı biraz
yoğunlaştırılmış olsa bile, konuların yoğunluğu hala var. Bilgi Teknolojisi
Altyapı Kütüphanesi'nin karmaşıklığına yardımcı olmak için, kuruluşların kendi
BT ortamına uygulamaları başlatmasına ve geliştirmesine yardımcı olacak bir
araç seti geliştirilmiştir. ITIL® araç takımı, yönetimi hıza çıkarmak için
slayt gösterileri, konuları ve uygulamaları özetleyen hızlı olgu sayfaları ve
halihazırda hangi alanların çalışmakta olduğunu ve iyileştirilmesi gerekenleri
belirlemek için bir dizi uyum anketini içerir.
Yorumlar
Yorum Gönder