Bağlam duyarlı yardım nedir?



İçeriğe duyarlı yardım, bir yazılım uygulaması tarafından kullanıcının aktivitesine bağlı olarak kullanıcılara sağlanan bilgilerdir. Amacı, ilgili bilgileri hızlı ve verimli bir şekilde sunmaktır. İçeriğe duyarlı bir yardım sistemi tasarlarken göz önünde bulundurulması gereken faktörler tetik mekanizması, kullanıcı arayüzü , içerik ve kredi notum düşük nasıl kredi çekerimkişiselleştirme seçenekleridir. Birincil zorluklar, kullanıcının amacını ve yardım sisteminin maliyetini anlamaktır.
Tetik mekanizmaları, kullanıcının yardım istediği araçlardır. Tipik tetikleyiciler F1 anahtarını, uygulama araç çubuğundaki bir sembolü ve bir sağ fare tıklatmasını içerir. Tetikleyiciler ayrıca özel tuş kombinasyonları, konuşma tanıma yazılımı, dokunmatik ekranlar veya diğer erişim dostu arayüzleri kullanan belirli sesli komutları da içerebilir.
Kullanıcı arabirimi, pop-up'ları, araç ipuçlarını veya çoktan seçmeli bir ekran biçiminde şu soruyu sorabilir: “Ne yapmaya çalışıyordunuz?” Katıştırılmış içeriğe duyarlı yardım herhangi bir noktada en olası soruları yanıtlamaya çalışır. yazılımda kullanıcı olarak öğretimsel metin sağlayarak çalışır. Özelleştirme seçenekleri, kullanıcıya gereksiz veya rahatsız edici özellikleri kapatma olanağı sağlar.
İçerik yardım projesi için kritik öneme sahiptir. Geleneksel olarak, yazılım kullanıcıyı tam resmi belgelere yönlendirdi. Bu dokümantasyonda genellikle örneklerde, sözdizimi kurallarında ve çapraz referanslarda bulunulmuştur. İnternet sürekli olarak birçok kullanıcı tarafından kullanılabilir hale geldiğinden, yazılım şirketleri yardım sistemlerini çevrimiçi hale getirmişlerdir. Bazı şirketler kendi yardım içeriklerini yazmayı bıraktı ve kullanıcıyı bunun yerine bir arama motoruna yönlendirdi.
2011'de, bazı gözlemciler, içeriğe duyarlı yardımın geliştirilmesinin düştüğüne inanıyordu. Dokümantasyon yerine, yazılım satıcıları soru-cevap ya da nasıl yapılacağını bu formatları sunmaya başladılar. Bu durumlarda, kullanıcı bir görev öğrenir, ancak olası iyileştirmelerin farkında değildir. Sonuç olarak, birçok kullanıcı programın tam işlevselliğinden daha azını kullanıyor olabilir.
Diğer uzmanlar, kullanıcıların kitap okumayı bıraktığını iddia ettiler. Odak grupları, kullanıcılara konuşma stilinde sunulan tercih edilen bilgileri gösterir.gelir belgesiz kredi veren bankalar Bu uzmanlar, tüm belgeleri bir atık olarak nitelendirdi ve rekabet etme yeteneklerini engellediğini söyledi. Belgelerin eksikliği, üçüncü taraf yazılım kılavuzlarında uzmanlaşan bir yayıncılık endüstrisini ortaya çıkardı.
İçerik yönetim sistemleri (CMS) kullanan web siteleri, yararlı içeriğe duyarlı yardım sistemleri eklemek için konumlandırılabilir. CMS siteleri içeriği veritabanlarında saklar ve Web sitesi biçimlendirme ve düzenleri içerikten ayrıdır. Bu siteler uygulamalar olmasa da, büyük sitelerde gezinirken içeriğe duyarlı yardım yararlı olabilir. Uygulamalar için kullanıcı arabirimleri veya diğer veritabanı tabanlı çözümler olarak kullanılan CMS, bu emek yoğun sistemlerin maliyetini azaltmaya yardımcı olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşçi göçü nedir?

İş Fizyolojisi Nedir?

İşletme Lisansı nedir?