Bağlam duyarlı yardım nedir?
İçeriğe duyarlı yardım, bir yazılım uygulaması tarafından
kullanıcının aktivitesine bağlı olarak kullanıcılara sağlanan bilgilerdir.
Amacı, ilgili bilgileri hızlı ve verimli bir şekilde sunmaktır. İçeriğe duyarlı
bir yardım sistemi tasarlarken göz önünde bulundurulması gereken faktörler
tetik mekanizması, kullanıcı arayüzü , içerik ve kredi notum düşük nasıl kredi çekerimkişiselleştirme
seçenekleridir. Birincil zorluklar, kullanıcının amacını ve yardım sisteminin
maliyetini anlamaktır.
Tetik mekanizmaları, kullanıcının yardım istediği
araçlardır. Tipik tetikleyiciler F1 anahtarını, uygulama araç çubuğundaki bir
sembolü ve bir sağ fare tıklatmasını içerir. Tetikleyiciler ayrıca özel tuş
kombinasyonları, konuşma tanıma yazılımı, dokunmatik ekranlar veya diğer erişim
dostu arayüzleri kullanan belirli sesli komutları da içerebilir.
Kullanıcı arabirimi, pop-up'ları, araç ipuçlarını veya
çoktan seçmeli bir ekran biçiminde şu soruyu sorabilir: “Ne yapmaya
çalışıyordunuz?” Katıştırılmış içeriğe duyarlı yardım herhangi bir noktada en
olası soruları yanıtlamaya çalışır. yazılımda kullanıcı olarak öğretimsel metin
sağlayarak çalışır. Özelleştirme seçenekleri, kullanıcıya gereksiz veya rahatsız
edici özellikleri kapatma olanağı sağlar.
İçerik yardım projesi için kritik öneme sahiptir. Geleneksel
olarak, yazılım kullanıcıyı tam resmi belgelere yönlendirdi. Bu dokümantasyonda
genellikle örneklerde, sözdizimi kurallarında ve çapraz referanslarda
bulunulmuştur. İnternet sürekli olarak birçok kullanıcı tarafından
kullanılabilir hale geldiğinden, yazılım şirketleri yardım sistemlerini
çevrimiçi hale getirmişlerdir. Bazı şirketler kendi yardım içeriklerini yazmayı
bıraktı ve kullanıcıyı bunun yerine bir arama motoruna yönlendirdi.
2011'de, bazı gözlemciler, içeriğe duyarlı yardımın
geliştirilmesinin düştüğüne inanıyordu. Dokümantasyon yerine, yazılım
satıcıları soru-cevap ya da nasıl yapılacağını bu formatları sunmaya
başladılar. Bu durumlarda, kullanıcı bir görev öğrenir, ancak olası
iyileştirmelerin farkında değildir. Sonuç olarak, birçok kullanıcı programın
tam işlevselliğinden daha azını kullanıyor olabilir.
Diğer uzmanlar, kullanıcıların kitap okumayı bıraktığını
iddia ettiler. Odak grupları, kullanıcılara konuşma stilinde sunulan tercih
edilen bilgileri gösterir.gelir belgesiz kredi veren bankalar Bu uzmanlar, tüm belgeleri bir atık olarak nitelendirdi ve
rekabet etme yeteneklerini engellediğini söyledi. Belgelerin eksikliği, üçüncü
taraf yazılım kılavuzlarında uzmanlaşan bir yayıncılık endüstrisini ortaya
çıkardı.
İçerik yönetim sistemleri (CMS) kullanan web siteleri,
yararlı içeriğe duyarlı yardım sistemleri eklemek için konumlandırılabilir. CMS
siteleri içeriği veritabanlarında saklar ve Web sitesi biçimlendirme ve
düzenleri içerikten ayrıdır. Bu siteler uygulamalar olmasa da, büyük sitelerde
gezinirken içeriğe duyarlı yardım yararlı olabilir. Uygulamalar için kullanıcı
arabirimleri veya diğer veritabanı tabanlı çözümler olarak kullanılan CMS, bu
emek yoğun sistemlerin maliyetini azaltmaya yardımcı olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder