İşbirlikçi Yönetim Nedir?



İşbirliği yönetimi, bir işletme örgütü içinde yöneticiler ve denetçiler arasında birlik duygusu ve ekip çalışması geliştiren çeşitli yönetim tekniklerini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Bu tür yönetim tarzının ardındaki fikir, faizsiz KOSGEB kredisiyöneticilerin güçlü yanlarını takımın diğer üyelerinin güçlü yönleriyle birleştirmelerine izin vermek ve takım üyeleri arasında bulunabilecek her türlü zayıflığı kolektif olarak telafi etmeyi mümkün kılmaktır. Teorik olarak, bu yaklaşımın şirket içindeki tüm operasyonların verimliliğini arttırması ve çalışanların moralleri, satıcı ilişkileri ve hatta iş ile ilgili tüketici algıları üzerinde olumlu bir etkisi olması beklenmektedir.

Tam stratejiler farklılık gösterse de, her tür işbirlikçi yönetim tarzı, daha geleneksel yönetim tekniklerinden biraz farklıdır. En belirgin olanlardan biri, işi yönetmek için takım yaklaşımıdır. Her yönetici belirli sorumluluk alanlarını ve hesap verebilirliği sürdürürken, departmanların bakımında günlük işleyiş ile ilgili konularda birbirleriyle görüşen yöneticilerin sıklığı teşvik edilmektedir. Bu, yöneticilerin, bir departman veya şirket alanında gelişen bir konuyla nasıl başa çıkacakları konusunda beyin fırtınası yapmak için daha sık bir araya geldikleri ve bu sorunun üstesinden gelmek amacıyla, operasyonun diğer alanlarını olumsuz etkileme şansına sahip oldukları anlamına gelir.

Bu tür kurumsal ortamlarda kullanılan işbirlikçi yönetim yöntemlerinin kapsamı genellikle işin yapısı, yönetim ekibinin büyüklüğü ve söz konusu iş modeli için ortak olan operasyonel konular ile belirlenir. Yöneticiler, daha az resmi bir ortamda ihtiyaç duyulduğunda bir araya gelebilir veya her hafta bir veya iki toplantı içeren etkileşime yönelik daha yapılandırılmış bir platform seçebilirler. Daha yapılandırılmış bir yaklaşımla, ekip, operasyonun çeşitli alanlarında neler olup bittiğini tanımlamak, bu olayları değerlendirmek ve daha sonra takımın uygun gördüğü her şekilde kolektif olarak cevap vermek için çeşitli raporlama yöntemlerinden faydalanabilir. Bu durum, departman yöneticilerinin raporları sadece sahiplerine teslim ettikleri ve az çok özerk olarak faaliyet gösterdikleri durumların aksine, kendi departmanlarındaki bölümleri kendi başlarına ele alarak ele almaktadır.

İşbirliği yönetiminin savunucuları, her bir yöneticinin doğasındakadınlara KOSGEB desteği  bulunan taranma güçlerinin, iş operasyonundaki olası engelleri aşmak için diğerlerinin güçlü yönleri ile yararlarını ifade etmesine rağmen, eleştirmenler bazen bu tür yönetimin komite düzenlemesi tarafından bazı dezavantajlara sahip olduğunu belirtmektedir. İşbirlikçi bir yönetim yaklaşımının olası bir sorumluluğu, işbirlikçi bir ortamda çalışan bir yöneticinin gerektiğinde karar vermek için yetkilendirilmiş hissetmemesidir. Gelişmekte olan bir durumla başa çıkmak için yöneticileri bir araya toplarken gecikmenin bir sonucu olarak, değerli zaman kaybedilir. Buna ek olarak, bir konuyu işletmenin diğer alanlarına yayılma şansına sahip olmadan çözebilmenin mümkün olması daha az olasıdır ve bu da etkili bir şekilde ele alınmasını zorlaştırır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşçi göçü nedir?

İş Fizyolojisi Nedir?

İşletme Lisansı nedir?