İş Sürücüleri Nedir?
İş
sürücüleri, iş hedeflerini yönlendiren ve iş hedeflerine ulaşılmasına yardımcı
olan faktörlerdir. Bunlar, faizsiz KOSGEB kredisibelirli ürünler için talep oluşturan
müşterilerden, sipariş yerine getirilmesinden sorumlu nakliye departmanına
kadar geniş bir yelpazeyi kapsayabilir. İşletme sürücülerinin belirlenmesi, iş
planlaması ve koordinasyonunun önemli bir parçası olabilir, çünkü bu,
işletmelerin odak noktalarını nereye yönlendireceklerini belirlemelerine
yardımcı olabilir. Sürücüler, doğasına bağlı olarak belirli bir işletmede veya
bir bütün olarak bir endüstride çalışabilirler.
Bazı iş sürücüleri iç vardır. Bir şirketin içinde ürün
geliştirme, pazarlama, üretim ve satışa katkıda bulunan personel ve
departmanlardır. Örneğin, satış güçleri bir ürün için pazar oluşturur ve
ürünlerin ve hizmetlerin zamanında teslim edilmesini sağlamak için çalışır. Bu
iç sürücüler bir şirketin çalışmasını destekler ve belirli bir ürün için
pazarın belirli bir yüzdesini kastetme isteği gibi ortak bir amacı olabilir.
Dış sürücüler, müşteriler ve düzenleyici kurumlar gibi
faktörleri içerir. Müşteriler, belirli bir ürün veya hizmet için taleplerle,
yalnızca bir sektörde değil, bir sektördeki davranışları belirleyebilirler.
Bazı özelliklerin, örneğin, sektörün hangi üyelerinin müşteri ilişkilerini inşa
etmesini ve sürdürmesini sağlaması için ihtiyaç duyacağını bekleyebilirler.
Düzenleyiciler, endüstrileri ve şirketleri, iş uygulamalarını yasalara uyum
sağlamak için adapte etmeye ve değiştirmeye zorlayan kurallarla etkileyebilir.
Açıkça
belirlenmiş hedefleri olan şirketler, iş hedeflerini, bu hedefleri
şekillendiren ve gerçekleştiren faktörleri de bulabilirler. Sürücüleri, aynı
zamanda, çatlaklar boyunca kaybolan grupları bulmalarına yardımcı olabilecek
etki düzeyine göre sıralayabilirler. Örneğin, az bilinen bir departman aslında
bir şirketin ürün veya hizmetini sunarken önemli bir rol oynayabilir. Bu departmana
yatırım yapmak, bir bütün olarak iş için daha iyi getiri sağlayabilir. Benzer
şekilde, kadınlara KOSGEB desteğiönceden tanınmayan bir müşteri grubu, dikkatli bir analizle
daha belirgin bir demografik ve iş sürücüsü olarak ortaya çıkabilir.
İş sürücülerine cevap verilmemesi bir şirketi dezavantajlı
duruma sokabilir. Yönetim, piyasadaki değişimleri tahmin edemeyebilir, bu da
onları eski ürün ve hizmetlerle ve ilgilenen müşterileriyle birlikte bırakmaz.
Bir şirkette, sürücüler çalışma koşullarından rahatsız olabilir ve bu da daha
az üretkenlik ve verimlilik ile sonuçlanabilir. Bu, ürün kalitesinde
gecikmelere ve bir şirketin ana hattına zarar verebilecek müşteri talebinde
düşüşe neden olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder