İş Reklamcılığı Nedir?
İş
reklamları, satış geliri elde etmek amacıyla hazırlanan ve yerleştirilen
tanıtım malzemesidir. Bu tür reklamların temel amacı, potansiyel tüketicileri
ürün veya hizmet satın alma konusunda bilgilendirmek ve teşvik etmektir. İş
reklamcılığının başlıca biçimleri arasında televizyon ve radyo reklamcılığı, faizsiz KOSGEB kredisigazete ve dergi reklamcılığı ve şimdi de
çevrimiçi reklamcılık bulunmaktadır. Tamamen pazarlanabilir bir markayı bir
araya getirebilmek için, entegre bir reklamcılık stratejisi oluşturmak sıklıkla
teşvik edilmektedir.
Birçoğu iş reklamcılığını göz ardı etse de, ya da aşırı
zorlayıcı ve çok müdahaleci olarak düşünebilirse de, gerçek şu ki - işe
yarıyor. Eğer reklam çalışmadıysa, reklamcılık işi milyarlarca dolar değerinde
bir endüstri olmazdı. Birçok ülkede, bu reklam sadece gazete ve dergileri
değil, aynı zamanda televizyonun insanların eğlence için güvendiğini
gösteriyor.
Entegre bir reklamcılık stratejisi geliştirenler, iş
reklamlarını daha üst bir seviyeye taşıyacaklar. Örneğin, radyoda veya
televizyonda popüler hale gelen bir jingle yakında basılı reklamlara
dahiledilecektir. Ürün ambalajına da yerleştirilebilir. Fastfood şirketleri
genellikle reklam kampanyasının sloganlarını çantalarına ve yiyecek paketlerine
koymaktadır. Tüm bunlar reklâmın ele almak istediği fikrini pekiştiriyor -
ürünü satın almak iyi bir seçim. Ayrıca markanın müşterinin zihninde daha da
güçlendirir.
İş reklam
ajansları, belirli kitleleri hedefleyen birden fazla reklam noktası içeren
kapsamlı bir strateji geliştirmek için farklı medya kuruluşlarıyla çalışacak.
Bu, bir günden fazla bir gazetede bir görüntülü reklam veya ay boyunca birçok
kez çalışan bir televizyon reklamı olsun, bu işten çıkarmalar bir dizi avantaj
sağlar. Birincisi, bir önceki çalışma sırasında onu gözden kaçırmış
olabilecekleri kişilere bunu görme şansı verir. İkincisi, aynı reklam
kullanılıyorsa,kadınlara KOSGEB desteği tamamen yeni bir
reklam oluşturmanın üretim maliyetlerinden tasarruf eder. Üçüncüsü, hem reklam
veren hem de medya kuruluşuna, üretilen harcama ve gelir için uygun şekilde
bütçe yapma şansı verir.
Basılı reklamcılıkta kullanılabilecek çeşitli farklı
stratejiler vardır. Özellikle moda reklamcılığında, genellikle makyaj için
ücretsiz numune kitleri sunmak ya da bir parfüm veya kolonya kokusunu bir
reklama koymak yaygın bir uygulamadır. Bu, potansiyel alıcı ürünün ilk elden
bilgi verir. Kuponlar başka bir ortak stratejidir. Çok faydalı olabilirler
çünkü bir kuponun nereden geldiğini takip etmek çok kolaydır ve bu nedenle
hangi yayınların farklı coğrafi bölgelerde en çok sonuç ürettiğine dair fikir
edinir.
Yorumlar
Yorum Gönder