İş Söyleminin Farklı Türleri Nelerdir?
İş söylemi
şirketlerin konuşma ve metin yoluyla iş yapma şeklini temsil eder. İletişim
genellikle iş dünyasında bir itici güçtür; Bir yanlış mesaj, bir şirketi
aşağıya doğru bir spiral şeklinde gönderebilir. İş söyleminin farklı
yöntemleri, faizsiz KOSGEB kredisitoplantılar
veya tartışmalar, yazılı yazışmalar veya yönetim teorisi olabilir. Her biri,
genellikle ortak olan birden çok türün bulunduğu, kendi iş yerlerine sahiptir.
Üst yönetim, bu etkinliğin en yaygın kullanıcıları arasında yer alsa da, tüm
bireyler söylem sürecinde bir rol oynamaktadır.
Toplantılar ve tartışmalar, iki farklı iş söylemi ihtiyacına
hizmet eder. Bir şirket çoğu zaman belirli bir konuda birden fazla kişiyi bilgilendirmek
için toplantıları kullanır. Bazı durumlarda, toplantıdakilerin görüşleri
arasında çok az fark olabilir. Tartışmalar, bir konu hakkında çoklu görünümler
içerebilen bir söylem türünü temsil eder. İki veya daha fazla tarafın bir
şirket tarafından belirli bir konuya veya eyleme karşı zıt görüşlere sahip
olması halinde ısınan tartışmalar meydana gelebilir.
Yazılı yazışmalar da iş söyleminin önemli bir parçasıdır.
Burada bireyler, belirli bir konu hakkında bilgilendirmek ve bilgilendirmek
için kullanılan notlara, mektuplara ve diğer belgelere katılmaktadır. Notlar en
az resmi yazılı iletişim metodu olabilir; Genellikle aynı şirket içindeki
bireyler arasında giderler. Mektuplar, iç ve dış partiler arasında gidip bir
konu veya konu için resmi bir kullanım taşır. Meselenin, mesaja verdikleri
biçimsel ve öğretici yöntem harfleri nedeniyle profesyonellik bir
zorunluluktur.
Yönetim
teorisi gözden kaçan bir iş söylemi biçimi olabilir. Sahipler, yöneticiler ve
yöneticiler, diğerlerini eylemleri ve sözel olmayan söylemleri aracılığıyla
eğitebilirler. Yönetim teorileri öncelikli olarak dahili kullanıcılar için
çalışır; Sistem, işlerini ve faaliyetlerini en iyi şekilde nasıl
gerçekleştirecekleri konusunda eğitir ve eğitir. Sözel olmayan söylem,
bireylerin görülebilir eylemler yoluyla bir iletişimde gördüklerini temsil
eder. Bu tür bir iş söylemi, kadınlara KOSGEB desteğibir yöneticinin
aslında yaptığı şeyde açık olmadığını belirtmesi halinde büyük bir etkiye sahip
olabilir.
Birçok farklı parça bir şirketin genel iş söylemini
oluşturuyor. Psikoloji, yargı, örgüt kültürü ve analiz, tüm söylem yöntemlerini
oluşturur. Şirketler süreçler için en iyi şekilde çalışan bir yöntem
seçebilirler, ancak bireyler bazı tekniklerle rahat olmayabilirler. Bu
gerçekleştiğinde, çalışanların kendi eksikliklerinin üstesinden gelmeleri ve
söylem yönteminin onlar için işe yaraması gerekir. Sonuç olarak, bu, bireylerin
iş becerilerindeki büyüme nedeniyle daha değerli hale gelir.
Yorumlar
Yorum Gönder