İş pazarlaması nedir?



İş pazarlaması, yalnızca hizmetlerin veya ürünlerin başka şirketlere satılmasını teşvik etmenin bir yoludur. Tipik olarak, bu, ürünü tekrar satmak ya da operasyonel amaçlar için kullanmak diğer kuruluşlara faizsiz KOSGEB kredisiveya işletmelere satarak yapılır. Bu alandaki en başarılı pazarlama stratejilerinden bazıları niş odaklı ve müşterilere ulaşmak için çeşitli yaklaşımlar kullanıyor.

Reklamlar genellikle ticari yayınlar veya doğrudan posta yoluyla yapılır. Tüketiciler için reklamdan daha doğrudan ve kişisel olma eğilimindedir. Bu doğrudan ilişki, maliyetleri ya da sağlanan ürün ya da hizmetleri müzakere etme konusunda daha büyük bir yeteneğe de sahiptir.

İş pazarlaması bazen B2B veya işten işe kısaltma ile bilinir. Sadece işlerden daha fazlası, hizmet veya ürünleri satın alabilir. Müşterilerin listesi akademik veya diğer kurumları, devlet kurumlarını veya kar amacı gütmeyen kuruluşları da içerebilir.

İşletmelere pazarlama ve tüketicilere pazarlama arasında bazı benzerlikler vardır. Her iki tür pazarlama hala belirli bir pazarı tanımlamalı ve hedeflemelidir. Bir başka benzerlik, hizmet veya ürün için piyasa fiyatını anlama ve buna göre fiyatlandırma ihtiyacıdır. Son olarak, hizmet veya ürün bir değer sağlamalı ve alıcıya olan ihtiyacı karşılamalıdır.

Diğer pazarlama biçimleri gibi, işletmeler arası pazarlama da markalaşma olarak bilinen bir markanın gelişimini içerir. Bu genellikle işi tanımlayan ve öne çıkaran logolar ve diğer tanıtım materyalleri şeklinde yapılır. En iyi haliyle, ticari reklamcılık için markalaşma, ürünü hızlı ve açık bir şekilde iletecek, güvenilirlik ve bağlılık oluşturacak, duygusal bir bağlantı kuracak ve alıcıyı bir satın alma yönünde motive edecektir.

İnternet ve sürekli değişen teknoloji, iş pazarlamasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu e-posta, bir web sitesi veya hatta sosyal ağ grupları aracılığıyla yapılabilir. İşletmelere ve ihtiyaçlarına bağlı olarak, İnternet ulusal ve uluslararası çapta bir işletmenin kapsamını genişletmek için kullanılabilir.

Başarılı bir İnternet pazarlama planı şirketin müşterileri çevrimiçi ortamda bulma yeteneğine bağlıdır. Bunun bir kısmı, belirli bir işletme için kullanılan dili ve terminolojiyi anlamaktan kaynaklanmaktadır. Potansiyel müşteriler belirli bir ürünü veya hizmeti ararken genellikle İnternet arama motorlarına belirli kelimeleri yazar. Bu anahtar kelimeler,kadınlara KOSGEB desteğiörneğin işletmenin web sitesinde metne eklenebilir.

Diğer geleneksel ve daha eski pazarlama biçimleri de kullanılmaktadır. Haber bültenleri, yeni bir ürün veya hizmet hakkında kelime yaymak için kullanılabilir. Ticari gösteriler, iş pazarlaması yoluyla belirli bir kitleye ulaşmak için başka bir geleneksel ve zaman test edilmiş bir yoldur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşçi göçü nedir?

İş Fizyolojisi Nedir?

İşletme Lisansı nedir?