İş pazarlaması nedir?
İş
pazarlaması, yalnızca hizmetlerin veya ürünlerin başka şirketlere satılmasını
teşvik etmenin bir yoludur. Tipik olarak, bu, ürünü tekrar satmak ya da
operasyonel amaçlar için kullanmak diğer kuruluşlara faizsiz KOSGEB kredisiveya işletmelere satarak yapılır. Bu
alandaki en başarılı pazarlama stratejilerinden bazıları niş odaklı ve
müşterilere ulaşmak için çeşitli yaklaşımlar kullanıyor.
Reklamlar genellikle ticari yayınlar veya doğrudan posta
yoluyla yapılır. Tüketiciler için reklamdan daha doğrudan ve kişisel olma
eğilimindedir. Bu doğrudan ilişki, maliyetleri ya da sağlanan ürün ya da
hizmetleri müzakere etme konusunda daha büyük bir yeteneğe de sahiptir.
İş pazarlaması bazen B2B veya işten işe kısaltma ile
bilinir. Sadece işlerden daha fazlası, hizmet veya ürünleri satın alabilir.
Müşterilerin listesi akademik veya diğer kurumları, devlet kurumlarını veya kar
amacı gütmeyen kuruluşları da içerebilir.
İşletmelere pazarlama ve tüketicilere pazarlama arasında
bazı benzerlikler vardır. Her iki tür pazarlama hala belirli bir pazarı
tanımlamalı ve hedeflemelidir. Bir başka benzerlik, hizmet veya ürün için
piyasa fiyatını anlama ve buna göre fiyatlandırma ihtiyacıdır. Son olarak,
hizmet veya ürün bir değer sağlamalı ve alıcıya olan ihtiyacı karşılamalıdır.
Diğer pazarlama biçimleri gibi, işletmeler arası pazarlama
da markalaşma olarak bilinen bir markanın gelişimini içerir. Bu genellikle işi
tanımlayan ve öne çıkaran logolar ve diğer tanıtım materyalleri şeklinde
yapılır. En iyi haliyle, ticari reklamcılık için markalaşma, ürünü hızlı ve
açık bir şekilde iletecek, güvenilirlik ve bağlılık oluşturacak, duygusal bir
bağlantı kuracak ve alıcıyı bir satın alma yönünde motive edecektir.
İnternet ve sürekli değişen teknoloji, iş pazarlamasında
önemli bir rol oynamaktadır. Bu e-posta, bir web sitesi veya hatta sosyal ağ
grupları aracılığıyla yapılabilir. İşletmelere ve ihtiyaçlarına bağlı olarak,
İnternet ulusal ve uluslararası çapta bir işletmenin kapsamını genişletmek için
kullanılabilir.
Başarılı bir
İnternet pazarlama planı şirketin müşterileri çevrimiçi ortamda bulma
yeteneğine bağlıdır. Bunun bir kısmı, belirli bir işletme için kullanılan dili
ve terminolojiyi anlamaktan kaynaklanmaktadır. Potansiyel müşteriler belirli
bir ürünü veya hizmeti ararken genellikle İnternet arama motorlarına belirli
kelimeleri yazar. Bu anahtar kelimeler,kadınlara KOSGEB desteğiörneğin
işletmenin web sitesinde metne eklenebilir.
Diğer geleneksel ve daha eski pazarlama biçimleri de
kullanılmaktadır. Haber bültenleri, yeni bir ürün veya hizmet hakkında kelime
yaymak için kullanılabilir. Ticari gösteriler, iş pazarlaması yoluyla belirli
bir kitleye ulaşmak için başka bir geleneksel ve zaman test edilmiş bir yoldur.
Yorumlar
Yorum Gönder